Навчальний предмет "Основи медсестринства" є важливим компонентом медичної та психологічної освіти, оскільки він надає студентам фундаментальні знання і навички, необхідні для виконання професійних обов'язків.

Знання основних принципів та етики медсестринства. Студенти вивчають основні принципи етики, стандарти медичної та психологічної практики та права пацієнта. Це допомагає їм розуміти та дотримуватися професійних норм та стандартів у своїй роботі.

Навички медичної допомоги. Студенти вивчають основні навички медичної допомоги, надання першої допомоги в різних ситуаціях, догляд за пораненнями та інші важливі медичні процедури.

Знання професійних стандартів та протоколів. Студенти ознайомлюються з професійними стандартами медичної практики, включаючи протоколи дій у різних ситуаціях, процедури надання медичної допомоги та стандарти гігієни.

Робота в команді. Вивчення предмету допомагає студентам розуміти свою роль у команді та взаємодію з іншими членами медичного персоналу, включаючи лікарів, фармацевтів та інших медичних працівників.

Розвиток міжособистісних навичок. Студенти навчаються спілкуватися з пацієнтами та їхніми родичами, проявляти співчуття та емпатію, дотримуватися принципів конфіденційності та поваги до особистої інтимності.

Отже, предмет "Основи медсестринства" є важливим для формування професійних навичок студента, оскільки він забезпечує необхідні знання, навички та практичний досвід для успішної роботи в сфері охорони здоров'я та психології.

Вивчення предмету "Принципи організації управління охороною здоров'я" має велике значення у сучасному світі з огляду на складність та масштабність сфери охорони здоров'я. Ключовими аспектами важливості цього предмету є:

Ефективне управління ресурсами. Охорона здоров'я вимагає великих фінансових, людських та технічних ресурсів. Вивчення принципів управління дозволяє ефективно розподіляти ці ресурси, забезпечуючи оптимальне функціонування системи охорони здоров'я.

Підвищення якості медичних послуг. Ефективне керівництво дозволяє вдосконалювати процеси надання медичної допомоги, зменшуючи час очікування на прийом, підвищуючи доступність до медичних послуг та покращуючи якість надання медичної допомоги.

Розвиток стратегічного планування. Вивчення принципів управління допомагає розробляти стратегічні плани розвитку системи охорони здоров'я, враховуючи демографічні та епідеміологічні тенденції, потреби населення та доступні ресурси.

Підвищення ефективності управлінських процесів. Вивчення принципів управління допомагає вдосконалювати системи управління персоналом, фінансами, інформацією та іншими аспектами діяльності в галузі охорони здоров'я.

Міжнародний аспект. Управління охороною здоров'я є актуальною проблемою не лише в межах країни, а й на міжнародному рівні. Вивчення принципів організації управління допомагає розуміти та адаптуватися до міжнародних стандартів та практик у галузі охорони здоров'я.

Отже, предмет "Принципи організації управління охороною здоров'я" є важливим компонентом медичної освіти, який сприяє розвитку у студентів необхідних управлінських та стратегічних навичок для успішної роботи в галузі охорони здоров'я.

Навчальний предмет "Філософія системи охорони здоров'я" є надзвичайно важливим для студентів. Він сприяє:

Розумінню філософських аспектів здоров'я. Філософія дозволяє студентам досліджувати глибокі філософські питання, пов'язані з природою здоров'я, значенням людського життя та іншими етичними аспектами психології, медицини та охорони здоров'я.

Формуванню етичних цінностей: Вивчення філософії допомагає студентам розвивати свій етичний світогляд і розуміти етичні принципи, які лежать в основі професійної практики в галузі охорони здоров'я.

Критичному мисленню .Філософський підхід навчає студентів аналізувати складні проблеми та шукати раціональні відповіді на питання, пов'язані з мораллю, справедливістю та іншими аспектами охорони здоров'я.

Розумінню системи охорони психічного здоров'я. Вивчення філософії охорони психічного здоров'я допомагає студентам краще розуміти структуру, функціонування та принципи роботи системи охорони психічного здоров'я у світлі філософських концепцій.

Підготовці до психологічної практики. Знання про філософію охорони здоров'я допомагає майбутнім психологам краще розуміти значення їхньої професійної діяльності та її вплив на клієнтів та суспільство загалом.

Отже, предмет "Філософія системи охорони здоров'я" є важливою складовою психологічної освіти, яка сприяє розвитку філософських, етичних та критичних мисленнєвих навичок студентів, а також глибокому розумінню сутності та значення системи психічного здоров'я.

Навчальний курс "Безпека життєдіяльності та охорона праці" є важливим для кожної людини, оскільки надає необхідні знання та навички для запобігання нещасних випадків, збереження здоров'я та безпеки в різних сферах життя.

Ключові причини, чому цей курс є необхідним для вивчення:

Збереження життя та здоров'я. Курс навчає людей правильно реагувати на небезпеку, уникати ризиків та захищати себе від травм та нещасних випадків як вдома, так і на роботі.

Професійна безпека. Для багатьох професій безпека є важливою складовою. Знання з охорони праці допомагають працівникам уникнути травм та хвороб, пов'язаних з виконанням їхніх обов'язків.

Попередження аварій. Курс надає інформацію щодо безпечного користування електроприладами, вогнегасниками, роботи з газом та іншими потенційно небезпечними речовинами чи обладнанням, що допомагає уникнути пожеж, вибухів та інших аварій.

Культура безпеки. Навчання з безпеки створює культуру безпеки серед населення, що призводить до зменшення загроз для громадського здоров'я та безпеки загалом.

Соціальна відповідальність. Освоєння знань з безпеки життєдіяльності та охорони праці робить людей більш відповідальними громадянами, які можуть допомагати іншим у надзвичайних ситуаціях та попереджати можливі негаразди.

Отже, курс "Безпека життєдіяльності та охорона праці" є важливим елементом спеціальної психологічної освіти для студента, який сприяє збереженню життя, здоров'я та загального благополуччя.

Вивчення курсу "Клінічна психологія" передбачає:

1. Розуміння та діагностику психічних порушень. Клінічна психологія дозволяє студентам зрозуміти природу різних психічних порушень, їхні симптоми та діагностичні критерії. Це допомагає студентам навчитися розпізнавати та оцінювати психічні проблеми у пацієнтів.

2. Терапевтичні підходи та методи лікування. Курс надає студентам знання про різні терапевтичні підходи, такі як психодинамічна терапія, когнітивно-поведінкова терапія, групова терапія тощо. Вони вчаться процесу розробки та впровадження терапевтичних втручань для покращення психічного здоров'я пацієнтів.

3. Етика та професійні стандарти в клінічній психології. Студенти отримують розуміння етичних принципів та стандартів, які визначають практику клінічної психології. Це включає етичні питання, пов'язані з конфіденційністю, дотриманням прав пацієнтів та ефективним взаємодією з іншими професійними групами.

4. Тренування у практичних навичках. Курс може включати практичну роботу, таку як спостереження за роботою психотерапевтів, участь у клінічних випадках або симуляційні тренінги. Це дозволяє студентам отримати практичний досвід роботи з клієнтами та застосування психологічних методів лікування.

Отже, вивчення курсу "Клінічна психологія" допомагає студентам отримати необхідні знання та навички для роботи з пацієнтами, що страждають на різні психічні проблеми, а також надає їм підготовку до роботи в галузі психічного здоров'я.

Вивчення курсу "Історія психології та психологічних вчень" має на меті:

1. Розуміння еволюції психологічних думок і концепцій. Курс дозволяє студентам зрозуміти, як психологія розвивалася як наука від античних часів до сучасності. Це допомагає студентам побачити, які ідеї та теорії виникли в різні історичні епохи, і як вони вплинули на сучасні підходи до вивчення розуміння поведінки та мислення.

2. Осмислення методології психологічних досліджень. Вивчення історії психології допомагає студентам зрозуміти різні методи та підходи до психологічних досліджень, які використовувалися у минулому. Це може сприяти кращому розумінню сучасних методів дослідження і їхнього контексту.

3. Критичне мислення. Вивчення історії психології спонукає студентів думати критично про різні психологічні парадигми, їхні переваги та обмеження. Це допомагає студентам розвивати навички критичного аналізу та оцінки наукових теорій та досліджень.

4. Сприяння розвитку професійної ідентичності. Для студентів, які планують працювати у сфері психології, вивчення історії психології може допомогти встановити зв'язок між сучасними психологічними практиками та їхнім історичним корінням, що сприяє розвитку їхньої професійної ідентичності.

Отже, вивчення історії психології має ключове значення для розвитку розуміння та апробації психологічних теорій, методів дослідження та професійної підготовки у сфері психології.

Федоренко Марина Вікторівна - канд. психол. наук, доцент кафедри спеціальної психології та медицини

Федоренко Марина Вікторівна - канд. психол. наук, доцент кафедри спеціальної психології та медицини

Федоренко Марина Вікторівна - доцент кафедри спеціальної психології та медицини

Федоренко Марина Вікторівна - кандидат психологічних наук, доцент кафедри спеціальної психології та медицини

Федоренко Марина Вікторівна - кандидат психологічних наук, доцент кафедри спеціальної психології та медицини

Програма вибіркової навчальної дисципліни  «ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ» складена відповідно до освітньо-наукової програми «Спеціальна освіта» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти (Ступінь вищої освіти: доктор філософії; Спеціальність: 016 Спеціальна освіта; Освітня кваліфікація: доктор філософії зі спеціальної освіти)

Метою викладання навчальної дисципліни є розкриття психологічних закономірностей управлінської діяльності.

Місце навчальної дисципліни в програмі підготовки фахівців певної спеціальності / освітньої програми. Навчальна дисципліна «ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ» дозволяє набути додаткових фахових компетенції при опануванні циклу освітніх компонентів професійної підготовки.

Предметом вивчення навчальної дисципліни «Психологія управління» є закономірності психологічних стосунків та поведінки людей в організації, психологічні закономірності управлінської діяльності, сучасні тенденції модернізації освіти з позицій здобутків світового менеджменту.

Міждисциплінарні зв’язки: Соціальна психологія, Загальна психологія, Психологія конфлікту, Профорієнтація та профвідбір.

Програма вибіркової навчальної дисципліни «НАУКОВО-ПРИКЛАДНІ СТУДІЇ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ» складена відповідно до освітньо-наукової програми «Спеціальна освіта» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти (Ступінь вищої освіти: доктор філософії; Спеціальність: 016 Спеціальна освіта; Освітня кваліфікація: доктор філософії зі спеціальної освіти)

Основна мета засвоєння навчальної дисципліни – надати систематизовані уявлення про теоретичне і практичне підґрунтя для ефективного проведення наукових досліджень, ознайомити із методологією і методами дослідження, інформаційним забезпеченням науково-дослідної роботи, основними вимогами щодо оформлення наукових результатів, ввести елементи наукової творчості у професійно орієнтовані дослідження, сформувати наукову культуру.

Дисципліна викладається для студентів-психологів 2 курсу магістратури (1,4)