Розвиток інтеграційних процесів та поглиблення міжнародної економічної співпраці суб’єктів господарювання дозволяє використовувати світовий досвід щодо здійснення регіональних перетворень. Це, у свою чергу, обумовлює зростання ролі міжнародних економічних відносин та їх вивчення в контексті розвитку національної економіки. Теоретичні аспекти функціонування різних форм прояву міжнародних економічних відносин та набуті практичні навики із реалізації отриманих знань у роботі з іноземними партнерами безперечно актуалізують необхідність вивчення студентами дисципліни «Міжнародні економічні відносини».

Мета вивчення дисципліни – набуття фахівцями компетенцій щодо формування системи спеціальних знань із проблем розвитку та сучасного стану міжнародних економічних відносин для фундаментальної і спеціальної освіти, а також для практичної діяльності за фахом.

Метою викладання навчальної дисципліни
України» є формування у студентів міцних знань про сутність і структуру зовнішньоекономічної політики України та основні напрями її практичного застосування.

 Основними завданнями вивчення дисципліни «Зовнішньоекономічна політика України» є: з’ясувати теоретичні основи зовнішньоекономічної політики України та оволодіти понятійно-термінологічним апаратом; проаналізувати систему державних органів формування і здійснення зовнішньоекономічної політики; вивчити основні структурні складові зовнішньоекономічної політики: зовнішньоторговельну, митну, монетарну, валютну, інвестиційну, інноваційну; проаналізувати переваги і проблеми основних напрямів зовнішньоекономічної політики України.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати: понятійно-термінологічний апарат зовнішньоекономічної політики держави, органи розробки і реалізації зовнішньоекономічної політики, основні її напрями (вектори) і структурні складові, сучасні проблеми й тенденції зовнішньоекономічної політики; Закони України та інші документи, що регламентують і реалізують зовнішньоекономічну політику.

вміти: добирати, обробляти, узагальнювати і робити висновки з статистичних матеріалів і документів, що висвітлюють основні положення зовнішньоекономічної політики (Закони України, Митний кодекс, Антидемпінговий кодекс та ін.); оцінювати наслідки співробітництва з регіональними та світовими організаціями; слідкувати за подіями в міжнародних відносинах України і критично їх оцінювати та аналізувати; володіти методами міжнародної статистики і застосовувати їх.

Мета навчальної дисципліниформування системи знань і практичних навичок у оволодінні студентами методичних підходів і методів до вивчення проблем становлення та механізмів функціонування світового господарства і світової політики

Мета вивчення дисципліни – формування у майбутніх фахівців комплексу знань щодо
теоретичних питань міжнародної конкурентоспроможності на усіх її структурних рівнях, а
також вироблення навичок практичного використання знань процесів міжнародної
конкуренції для ефективного управління міжнародною конкурентоспроможністю.
Завдання курсу: засвоєння студентами термінологічного апарату у сфері
міжнародної конкуренції та вивченні ключових проблем міжнародної конкуренції та
конкурентоспроможності країн.

Мета курсу – формування теоретичних знань та практичних навиків проведення системного аналізу економічних процесів на міжнародному рівні для визначення й розв’язання управлінських проблем у національній економіці спричинених інтеграцією у світове господарство.
Завдання курсу: вивчення економічного змісту міжнародної економіки, умов, форм, методів, суб’єктів i рівнів міжнародної економічної діяльності, принципів i середовища її розвитку, практики здійснення i механізмів регулювання; набуття вмінь аналізувати й оцінювати свiтогосподарськi явища i процеси у контексті національних інтересів України.
Предмет курсу: система мікро- та макроекономічних взаємовідносин, що виходять за національні межі у процесі міжнародної економічної діяльності.
Після завершення курсу студент має:
Знати
− як ухвалюють рішення економічні суб’єкти за умов відкритої економіки;
− як формуються ціни на міжнародних ринках товарів та послуг та які чинники на них впливають;
− як за допомогою міжнародного цінового механізму здійснюється розподіл ресурсів та вигід між країнами ;
− як втручання держави впливає на формування внутрішніх та зовнішніх цін і поведінку національних виробників й споживачів;
− як міжнародна мобільність факторів виробництва впливає на національну та світову економіку;
− як відбувається міжнародна економічна інтеграція та її наслідки для національного господарства.
Вміти
− використовувати інструментарій міжнародної економіки для аналізу різноманітних ситуацій, що виникають у світовій економіці.
– самостійно аналізувати динаміку міжнародних економічних показників та наслідки державного втручання у функціонування національних ринків;
– прогнозувати поведінку економічних суб’єктів в коротко- та довгостроковому періоді в умовах відкритої економіки;
– формулювати власні судження щодо доцільності реалізації тієї чи іншої стратегії (політики) з огляду на її вплив на вітчизняну фірму, домогосподарство, галузь чи національну економіку загалом;
застосовувати математичне моделювання для оцінки ефективності зовнішньоекономічної політики країни.

Предметом вивчення  навчальної дисципліни «Національні моделі економічних систем» є закономірності та принципи функціонування сучасних національних моделей економічних систем.

Метою викладання навчальної дисципліни «Національні моделі економічних систем» є засвоєння суті, особливостей і базових інститутів національних моделей економіки; опанування теоретико-методологічними засадами їх ідентифікації; набуття навичок розкриття чинників становлення, функціонування та розвитку цих моделей.

Програма навчальної дисципліни «Стратегії бізнесу» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів, спеціальності 051 «Економіка»

Мета і завдання. Метою є здобуття студентами необхідних знань щодо історії, принципів, цілей, завдань, функцій, механізмів створення і функціонування національного фондового ринку, сучасного і перспективного виходу України на світовий фондовий ринок, а також уміння практичного застосування цих знань.

Завдання:

  • виявити особливості функціонування національного ринку цінних паперів;
  • з’ясувати роль та сутність державного регулювання фондових ринків;
  • розглянути економіко-правову сутність різноманітних видів цінних паперів та діяльність фондових бірж;
  • розглянути інфраструктуру ринку цінних паперів, діяльність фінансових інститутів та саморегулівних організацій, які надають своїм клієнтам  послуги на ринку  цінних  паперів;
  • визначити роль інституційних інвесторів (інститутів спільного інвестування, недержавних пенсійних фондів, банків, страхових компаній тощо) у здійсненні операцій з цінними паперами;
  • надати можливість формування у майбутніх фахівців чіткого уявлення про зміст роботи на національному фондовому ринку, що визначатимуть подальший розвиток фондового ринку України.

Мета і завдання – формування системи теоретичних і прикладних компетентностей про категорії, поняття та механізми функціонування та розвитку системи освіти. Завдання: формування компетентностей у галузі надання освітніх послуг; надання студентам у доступній формі та на науковій основі ґрунтовних знань про процеси, що відбуваються у освітній сфері нашої країни.

Основні теми програми: Економіка освіти як наука та навчальна дисципліна. Освіта в економічних концепціях. Результати діяльності у сфері освіти. Освіта в сучасних умовах економіки. Освітній потенціал: сутність, структура та оцінка. Розвиток освітнього потенціалу та його роль у суспільному прогресі. Освітня діяльність: сутність та її організація. Держава і освіта. Фінансовий механізм освіти в сучасних умовах. Соціально-економічна ефективність освітньої діяльності. Навчальний заклад як суб’єкт господарювання. Система кошторисного фінансування навчальних закладів. Менеджмент і маркетинг у сфері освіти. Кадровий потенціал навчального закладу. Навчально-матеріальна база освіти. Перспективи розвитку освіти в умовах становлення інформаційного суспільства. Особливості організації та розвитку освіти в країнах світу.

Мета і завдання – формування ринково орієнтованого економічного світогляду і знань щодо методів прийняття оптимальних господарських рішень за наявних обмежених ресурсів та альтернативних можливостей їх використання. Завдання: надання знань про базові положення мікроекономічної теорії; прищеплення навичок використання інструментарію мікроекономічного аналізу; підготовка до вивчення прикладних дисциплін, що базуються на мікроекономічній теорії; формування уявлення у студентів про те, що успіх будь-якого бізнесу залежить не лише від наявності стартового капіталу і підприємницького таланту, а й від знання закономірностей функціонування економічних мікросистем у різних ринкових ситуаціях та вміння їх ефективно використовувати.

Завдання: вивчення методології поглибленого пізнання мікроекономіки, багатофакторного аналізу поведінки споживача, набуття вмінь визначати поведінку суб'єктів господарювання залежно від зміни мікро- та макроекономічних чинників.

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни "Бухгалтерський облік та аудит" (шифр) складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів галузі знань 05 - Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051 - Економіка.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є господарська діяльність підприємства, його активи, власний капітал, пасиви, зобов'язання, бухгалтерська і фінансова документація, а також принципи її перевірки (аудит).

Програма нормативної навчальної дисципліни "Статистика. Економічна статистика" (шифр ПП12) складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки фахівців освітнього рівня бакалавр, галузі знань 05 - Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051 - Економіка.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є кількісний бік суспільного життя, який знаходить своє відбиття у конкретних розмірах і кількісних співвідношеннях суспільних явищ і процесів.

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Економіка і фінанси підприємства» (шифр ПП07) складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра, галузь знань: 05 – Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051 – Економіка.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є система виробничих і фінансових відносин на підприємстві, які формуються і розвиваються відповідно до особливостей вияву загальних об’єктивних економічних законів, специфічних закономірностей, характерних для галузі господарства.

Програма нормативної навчальної дисципліни “Макроекономічна політика” складена відповідно до освітньо-професійної (освітньо-наукової) програми підготовки фахівців освітнього рівня магістр, галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», спеціальності 051 «Економіка». Предметом вивчення  навчальної дисципліни “Макроекономічна політика”  є вивчення моделей впливу держави на економіку щодо забезпечення її ефективного функціонування. 

Метою викладання навчальної дисципліни “Макроекономічна політика” є формування у студентів знань про систему макроекономічних механізмів та моделей, за допомогою яких держава здійснює свої функції щодо досягнення економічної стабілізації та забезпечення сталого економічного розвитку.

Дисципліна «Економіка ринку освітніх послуг» дозволяє набути студентам неекономічних спеціальностей додаткових компетенцій при опануванні циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки.

Дисципліна «Економіка ринку освітніх послуг» доповнює знання студентів неекономічних спеціальностей, отримані з фахових освітніх дисциплін, щодо особливостей функціонування освітніх закладів різних рівнів в конкурентному ринковому середовищі сучасної економіки, дає уявлення про освітню сферу як складову економічної системи суспільства.  

Програма вибіркової навчальної дисципліни “Фінанси” складена відповідно до освітньо-професійної (освітньо-наукової) програми підготовки фахівців освітнього ступеня бакалавр, галузі знань 05 – Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 051-Економіка.

Метою викладання навчальної дисципліни «Маркетинг» є формування у студентів наукового світогляду та спеціальних знань з теорії, методології маркетингу, вироблення вміння та навичок здійснення управлінських функцій на підприємстві на основі маркетингу для задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективної діяльності підприємства.

Ілюхіна Василина Вікторівна, Маркетингові дослідження для 2 курсу, 4 семестр

Ілюхіна Василина Вікторівна, Економічна діагностика збутової діяльності підприємства для 1 курсу магістратури, 2 семестр

Дисципліна "Логістика" є вибірковою навчальною дисципліною підготовки бакалаврів галузі знань 05 "Соціальні та поведінкові науки", спеціальності 051 "Економіка"

Дисципліна "Статистика. Економічна статистика" є нормативною навчальною дисципліною для підготовки бакалаврів галузі знань 051 "Соціальні та поведінкові науки", спеціальності 051 "Економіка"

Вибіркова навчальна дисципліна

Соціальна філософія

освітнього рівня бакалавр

галузі знань 23 "Соціальна робота"

спеціальності 231 "Соціальне забезпечення"