Предметом вивчення навчальної дисципліни є оволодіння музичним інструментом, фортепіано, опанування достатніми фаховими компетентностями для використання фортепіано у вивченні різних музичних навчальних дисциплін.

Мета та завдання навчальної дисципліни "Додатковий музичний інструмент"є поліпшення підготовки студентів або її початкова стадія, для яких основним музичним інструментом є скрипка, баян, акордеон, бандура, гітара та ін.; набуття музичного досвіду; необхідних компетентностей, що дозволятимуть ширше використовувати фортепіано в навчальній роботі (вивчення сольфеджіо, гармонії, читання та аранжування хорових та оркестрових партиту тощо) та подальшій навчальній, творчій, просвітницькій, самостійній педагогічній діяльності бакалавра музичного мистецтва, вчителя музичного мистецтва та керівника дитячого музичного колективу.

Завдання курсу, вивчення дисципліни "Додатковий музичний інструмент" (фортепіано), є: забезпечення достатнього рівня фахової компетентності з фортепіано; використання фортепіано як одного з інструментів педагогічної техніки вчителя музичного мистецтва в умовах кредитно-модульної освітньої технології; оволодіння достатніми художньо-технічними навичками виконання на фортепіано музичного матеріалу програми Нової української школи для слухання музики школярами та вивчення необхідного  пісенного матеріалу під акомпанемент фортепіно.    

Предметом вивчення навчальної дисципліни "Музичний інструмент, фортепіано", є музичний репертуар з фортепіанних творів та його майстерне виконання й викладання; музичний репертуар зі шкільної програми (слухання та виконання музики НУШ). 

Мета дисципліни - набуття необхідних компетентностей, досягнення високого рівні виконавської майстерності, довершених художньо-інтерпретаторських рішень, професійного володіння фортепіано та опосередковано методиками викладання музичного мистецтва в загальноосвітніх закладах і творчого опанування фортепіано в середніх спеціальних музичних і педагогічних закладах на музично-мистецьких відділеннях,що дозволятиме використовувати фортепіано в навчальній, методичній, просвітницькій та самостійній діяльності магістра музичного мистецтва, викладача музичного інструмента, фортепіано.

Завдання дисципліни є забезпечення високого рівня фахової компетентності з фортепіано, як одного з основних інструментів педагогічної техніки викладача-музиканта в умовах кредитно-модульної освітньої технології; оволодіння необхідними художньо-технічними навичка фортепіанного виконавства, опанування основними методами художньо-педагогічного аналізу музичних творів й слухання музики школярами, застосування фортепіано в різних видах музично-виконавської діяльності.

 

Предметом вивчення навчальної дисципліни "Основний музичний інструмент" (фортепіано) є оволодіння знаннями, загальними, фаховими та спеціальними компетентностями з виконання на фортепіано музичного репертуару різних стилів, жанрів та форм.

 Мета навчальної дисципліни  полягає у  формуванні базових знань, удосконаленні виконавських вмінь і навичок студентів, набутті достатніх компетентностей протягом всього періоду навчання, що дозволить використовувати фортепіано в навчальній, методичній, просвітницькій та подальшій самостійній діяльності майбутнього учителя музичного мистецтва. 

 Завдання навчальної дисципліни:

  • забезпечення достатнього рівня фахової компетентності з фортепіано;
  • використання фортепіано як одного з головних інструментів педагогічної техніки викладача-музиканта в умовах кредитно-модульної освітньої технології;
  • оволодіння необхідними технічними навичками фортепіанного виконавства;
  • опанування основними методами художньо-педагогічного аналізу музичних творів для слухання музики школярами та вивчення необхідного пісенного матеріалу під акомпанемент фортепіано.

Навчальний курс «Основний музичний інструмент (фортепіано)» – спрямований на забезпечення фахової компетентності у галузі музично-виконавської діяльності майбутніх учителів музики.

Навчальний курс “Методика викладання дисципліни кваліфікації”  вивчається студентами другого (магістерського) освітнього рівня, які здобувають кваліфікацію “Викладач музичного інструмента”. Засвоєння навчального курсу дає змогу студентам оволодіти методикою навчання гри на фортепіано, що є важливою умовою їхньої майбутньої професійної діяльності у різних закладах музичної освіти.

 Кур  Гра на фортепіано створено на основі вибіркової навчальної  дисципліни та є складовою освітньо-професійної підготовки фахівців освітнього рівня Бакалавр, галузі знань 02 Культура і мистецтво, спкціальності 024 Хореографія.  Метою і  завдвннями курсу виступає творчий  та  професійний розвиток майбутнього викладача хореографічних дисциплін засобами музичного, зокрема фортепіанного виконавства.

Предметом вивчення  навчальної дисципліни є  принципи, методи та засоби вивчення творів, стилів та напрямів мистецтва.

 Міждисциплінарні зв’язки: Філософія, Історія, Педагогіка, Психологія, Історія художньої культури, Методика музичного навчання.

Метою курсу "Методика викладання художньої кльтури" є   методична та практична підготовка студентів до професійної діяльності вчителя художньої культури.  

 Основними завданнями курсу є: виховання інтересу та любові до професії вчителя художньої культури; формування професійно значущих якостіей особистості вчителя та викладача художньої культури (фахову компетентність, самостійність, відповідальність, моральність, патріотизм); надання спеціальних знань щодо принципів, методів та засобів викладання художньої культури;        поглиблення і закріплення  психолого-педагогічних та спеціальних мистецьких знань та умінь їх практичного застосування; озброїти студентів уміннями спостерігати й аналізувати твори мистецтва; навчити студентів розробляти та проводити уроки з художньої культури різних типів із використанням традиційних та сучасних методів активізації розвитку особистості; розвивати інтерес до науково-дослідної роботи з проблем художньої культури; сприяти реалізації творчого потенціалу кожного майбутнього учителя художньої культури, формувати потребу саморозвитку, самоаналізу, самовдосконалення. Все це забезпечить компетенції: когнітивну (оперування знаннями з історії та теорії мистецтва), методичну (належний рівень володіння методами, формами та засобами мистецької педагогіки), інтерпретаційну (уміння створювати вербальну інтерпретацію художнього твору), практичну (застосування всіх знань та умінь на практиці в школі).

Програму курсу  розроблено відповідно до навчального плану спеціальностей "Музичне мистецтво" та "Хореографія"для студентів ІІІ курсу із другою спеціальністю “Художня культура” 

Курс узагальнює та висвітлює світовий культуриний процес від зародження суспільства до нашого часу і складена з урахуванням нових досягнень в галузі літературознавства, мистецтвознавства та музикознавства.

У курсі комплексно та синхронно розглядається історія вітчизняної і зарубіжної культури у динаміці взаємовідношень видів мистецтва.

Цілісна картина історичних змін світогляду людини втілюється у різних формах духовної творчості – філософії, архітектурі, живопису, музиці, літературі, драматургії. Відповідно до нових уявлень про світ формується естетичні ідеали, на які спирається мистецтво кожнохї епохи.

Завдання курсу - розкрити студентам ідейно-художній світ мистецтва, допомогти їм осягнути і оцінити морально-етичні ідеали видатних діячів світового мистецтва, зрозуміти основні закономірності розвитку та зміни напрямків і стилів світової культури, підготуватись до вивчення методики викладання художньої культури.

Дисципліна «Музична психологія» відповідає структурно-логічній схемі навчального плану, вивчається в комплексі з іншими дисциплінами гуманітарної та музичної підготовки - «Філософія», «Педагогіка», «Загальна психологія»,  «Теорія та історія художньої культури», педагогічна практика, забезпечуючи підготовку студентів до творчої, концертної та педагогічної діяльності. Передбачається, що вивчення даної дисципліни сприятиме формуванню у майбутніх вчителів музики уявлення про психічні акти в процесі творчої діяльності композиторів, виконавців, слухачів на основі знань педагогіки та психологічних особливостей музичного мистецтва. Розуміння студентомпсихічних процесів, які супроводжують різні види музичної діяльності школяра, властивостей особистості, пов’язаних зі сприйняттям, пізнанням та виконанням музики, а також відображення психічних явищ в музичній мові та будові музичних творів сприятиме кращому розумінню студентом стильових ознак твору, розвитку емоційного інтелекту, рефлексії, розумінню педагогічного процесу

Предмет курсу: оволодіння компетентностями щодо сутності музичного мистецтва та його особливостей у процесі навчання гри на фортепіано. Метою курсу є творчий і професійний розвиток майбутніх учителів хореографічних дисциплін засобами інструментально-виконавського мистецтва. Завдання: формування базових теоретичних знань, практичних навичок гри на фортепіано, опанування засобами художньої виразності інструментально-виконавського мистецтва, знайомство з різними стилями, жанрами і формами музичного мистецтва, розвиток музичних і творчих здібностей студентів.

 

 

 

 

Предметом вивчення навчальної дисципліни Основний музичний інструмент (фортепіано) є оволодіння знаннями, загальними, фаховими та спеціальними компетентностями з виконання на фортепіано музичного репертуару різних стилів, жанрів та форм.

Мета викладання навчальної дисципліни – «Основний музичний інструмент (фортепіано)» – набуття достатніх компетентностей протягом всього періоду навчання,  формування базових виконавських вмінь і навичок виступів у концертних умовах перед аудиторією різного віку, що дозволятиме використовувати фортепіано в навчальній, методичній, просвітницькій та подальшій самостійній діяльності бакалавра музичного мистецтва, учителя музичного мистецтва.

 Основними завданнями вивчення дисципліни – «Основний музичний інструмент (фортепіано)» – є: забезпечення достатнього рівня фахової компетентності з фортепіано; використання фортепіано як одного з головних інструментів педагогічної техніки викладача-музиканта в умовах кредитно-модульної освітньої технології; оволодіння необхідними технічними навичками фортепіанного виконавства; опанування основних методів художньо-педагогічного аналізу музичних творів для слухання музики школярами та вивчення необхідного пісенного матеріалу під акомпанемент фортепіано.

Здобуття студентами факультету мистецтв навичків практичної підготовки в літніх дитячих оздоровчих таборах, що передбачає формування організаційних умінь роботи в дитячому колективі, проведення виховної роботи та формування позитивного ставлення до педагогічної праці.

Викладач : Zaitseva Alla. Основний музичний інструмент (фортепіано) ІІ курс.

Предметом курсу  є оволодіння  студентами  виконавською культурою,  комунікативно-артистичне спрямування виконавської підготовки студентів.

Метою курсу є послідовний розвиток у студентів комплексу музично-творчих здібностей, набуття ними навичок самостійної роботи над музичним твором, формування художньо-перетворювальних та технологічних умінь і навичок.

Завдання: поглиблення фахової ерудиції студентів,  послідовний розвиток  здатності до самооцінювання, творчого самовираження і концертної самопрезентації, актуалізація перспективно-творчих рис студентів.

Ознайомлення студентів з системою урочної та позаурочної навчально-виховної роботи загальноосвітнього навчального закладу. В процесі проходження пропедевтичної практики студенти-практиканти знайомляться з різними аспектами професійної діяльності вчителя (музики, художньої культури, хореографії).

Теоретичний блок до практичних занять. Забара М.В., канд. мистецтвознавства, доц. каф. педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства.

Виробнича науково-дослідницька практика є складовою частиною практичної підготовки магістрів денної та заочної форм навчання. Магістри спеціальностей 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво), 025 Музичне мистецтво відповідно до навчального плану факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського НПУ імені М.П. Драгоманова забезпечуються цією практикою на всіх кафедрах, у тому числі кафедрі педагогіки мистецтва та фортепіанного виконаства. 

Мета проведення науково-дослідницької практики - поглиблення підготовки магістрів до організаціїї та здійснення науково-дослідної діяльності; формування дослідницьких компетентностей; умінь проведення самостійного наукового пошуку з обраного фаху та його практичного втілення у самостійній діяльності.

Завдання науково-дослідницької практики - закріплення отриманих знань з "Методики наукових досліджень", оволодіння методами відбору, аналізу та узагальнення наукової інформації, розширення теоретичного кругозору та наукової ерудиції магістрів, оволодіння методами проведення педагогічного експерименту в педагогічній галузі, оволодіння організаційними та науково-творчити методами роботи з бакалаврами, участь у студентських гуртках наукової творчості студентів; набуття морально-етичних якостей науковця, навичок самовдосконалення та творчої самореалізації.

Програма вибіркової навчальної дисципліни Теорія та історія фортепіанного мистецтва складена відповідно до освітньо-професійної (освітньо-наукової) програми підготовки фахівців освітнього ступеня магістр, галузі знань – 01 Освіта/Педагогіка, спеціальність 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво), спеціалізація – музичний інструмент, кваліфікація - учитель музичного інструменту, вчитель музики. 

Предметом вивчення навчальної дисципліни є оволодіння знаннями, загальними, фаховими та спеціальними компетентностями з теоретичних, методичних і практичних досягнень видатних митців фортепіанного мистецтва  Європи і світу..

 

Міждисциплінарні зв’язки з філософією, естетикою, етикою, загальною та мистецькою педагогікою; загальною та музичною психологією; мистецтвознавством, музикознавством, теорією та методикою музичної освіти; художньою культурою, світовою історією та теорією виконавського мистецтва, зі змістом методико-технологічних компетентностей та сучасних інформаційних технологій.

Метою викладання навчальної дисципліни, спецкурсу з фахової підготовки, Теорія та історія фортепіанного мистецтва є: поглиблення тезаурусу з досягнень вітчизняної та світових фортепіанних шкіл, розширення теоретичних знань з музичної педагогіки, психології та методики викладання фортепіано, з досвіду традиційних і сучасних авторських методик; набуття теоретичного та практичного досвіду самостійного здобуття цікавої та корисної інформації за тематичними вимогами та додаткових понять, досягнення високого персонального результату усвідомлення та засвоєння програми підготовки магістра музичного мистецтва.

Основними завданнями вивчення дисципліни –Теорія та історія фортепіанного мистецтва – є: орієнтація у змісті та досягненнях світових національних шкіл піанізму різних регіонів; поглиблення власної фахової ерудиції; розкриття особистісного потенціалу стосовно фортепіанного мистецтва, формування здібностей до освітньої діяльності, впровадження власних освітньо-творчих ідей; практичне розкриття та презентація своїх методико-технологічних поектів.

Предмет вивчення навчальної дисципліни Музичний інструмент. Фортепіано - музичний репертуар для фортепіано та його майстерне виконання та викладання; музичний репертуар з різних музичних галузей (оркестрово-інструментальна музика, хоровий репертуар, вокальна музика) для здійснення концертмейстерської діяльності.

Мета дисципліни Музичний інструмент. Фортепіано - набуття необхідних комтепетентностей, досягнення вищого трівня виконавської майстерності, довершених художньо-інтерпретаторських рішень; професійне володіння інструментом та опосередковано методикою викладання музичного мистецтва в загальноосвітніх закладах; опанування методикою творчого оволоіння фортепіано в середніх  спеціальних мистецьких закладах та на музично-мистецьких відділеннях педагогічних закладів освіти, що дозволятиме використовувати фортепіано в навчальній, методичній, просвітницькій та подальшій самостійній діяльності магістра музичного мистецтва, вчителя музичного мистецтва, у набутті концертмейстерської кваліфікації магістра.

Основні завдання дисципліни - забезпечення вищого рівня фахової компетентності з фортепіно, що забезпечуватиме використання його як одного з  головних інструментів педагогічної техніки, в умовах кредитно-модульної освітньої технології; оводлодіння необхідними художньо-технічними навичками фортепіанного виконавства; опанування основними методам  художньо-педагогічного аналізу музичних творів для слухання музики школярами, застосування фортепіано в будь-якій музично-виконавській діяльності.